پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229002
شرمن: به عقيده ترامپ اکنون زماني مناسب براي از بين بردن برجام است
تاریخ انتشار : 1396/10/16 10:28:54
نمایش : 1406
مذاکره کننده ارشد تيم آمريکايي در برجام، با اشاره به اينکه به نظر ترامپ اکنون زماني مناسب براي ازبين بردن توافق هسته اي با تهران است گفت که اين برداشت نادرست از شرايط سياسي ايران خواهد بود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «وندي شرمن» عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته اي آمريکا در برجام با انتشار يادداشت اخير خود در نشريه تايمز آمريکا، با اشاره به اين نکته که ترامپ و همفکران وي فکر مي کنند با توجه به بروز اغتشاشات اخير در ايران، اکنون وقت مناسبي براي از بين بردن برجام است، گفت که از نظر وي اين کار به کشيدن معترضين ضد دولتي در ايران به خيابان ها کمک مي کند.

شرمن اما با انتقاد از اين موضع ترامپ معتقد است که اين موضع، برداشت نادرست از شرايط سياسي کنوني در ايران است. از نظر وي سه دليل براي اثبات تفکر اشتباه ترامپ وجود دارد که عبارتند از:

اول – حمايت گسترده مردم ايران پشت توافق هسته اي است. ايرانيان توافق هسته اي را به منزله برداشتن قدمي مهم در راستاي بهبود شرايط اقتصادي مي دانند.

دوم –  اگر ترامپ توافق را از بين ببرد، آنگاه دولت ايران دشمن خارجي را مقصر خواهد دانست که اين کار موجب برانگيخته شدن ملي گرايي خواهد شد.

سوم – توافق هسته اي حداقل تا حدودي به ايجاد شرايط کنوني کمک کرده است. برجام منجر به افزايش سطح توقعات درخصوص از بين رفتن بيکاري در ايران شد، اکثريت شهروندان زير ۳۵ سال ايراني توقع ايجاد آينده اي بهتر را دارند،روحاني مايل به قرار دادن کشور در مسير مدرنيته و ايجاد فرصت است. واقعيت اين است که ما در طول مذاکرات خود با ايرانيان، گفتيم که برداشته شدن تحريم ها آنها را در مسير ايجاد آينده اي بهتر قرار خواهد داد.  

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html